ΟΡΕΙΝΟΣ ΟΓΚΟΣ - ΜΟΧΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Του Γιάννη Κατσίκα
 

Στις σημερινές δύσκολες οικονομικές συνθήκες το όραμα ενός Περιφερειακού Συμβούλου που θέλει να είναι χρήσιμος στον τόπο του, είναι να καταθέτει τους προβληματισμούς του και τις προτάσεις του για το πώς θα μπορούσαν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του τόπου και ιδίως μιας περιοχής από όπου κατάγεται και την ξέρει καλά. Αυτή η περιοχή είναι η Δυτική Φθιώτιδα. Μια περιοχή που το φυσικό της κάλλος την αναδεικνύει σε μια από τις ωραιότερες της χώρας μας.

Την Δυτική Φθιώτιδα διασχίζει ο Σπερχειός ποταμός που πηγάζει από τον Τυμφρηστό και εκβάλλει στον Μαλιακό κόλπο αφού αφήσει πίσω του τις δύο οροσειρές: δεξιά της Όρθρυς και αριστερά της Οίτης. Μοχλός Ανάπτυξης της Δυτικής Φθιώτιδας μπορεί να γίνει ο ορεινός όγκος της. Στην μια πλευρά του Σπερχειού είναι η αλυσίδα των βουνών Τυμφρηστός – Σαράνταινα - Γουλινά –Οίτη – Βαρδούσια-Γκιώνα . Μέσα στην άγρια ομορφιά των βουνών αυτών είναι σπαρμένα πλάι-πλάι πολλά όμορφα και ιστορικά χωριά. Ξεκινώντας από την Σήραγγα Τυμφρηστού συναντούμε τα χωριά Πουγκάκια- Παλαιοχώρι- Γαρδίκι- Πλάτανο ( Στάγια ) – Κυριακοχώρι- Αργύρια - Κολοκυθιά – Μάρμαρα – Ανατολή (στον Δήμο Μακρακώμης ) – Δάφνη (στον Δήμο Λαμίας ) – Καστριώτισσα – Μαυρολιθάρι- Πυρά – Καλοσκοπή _ Γραβιά ( στον Δήμο Δελφών ).

Το πρόβλημα είναι ότι τα χωριά αυτά είναι δύσκολο ή και αδύνατο να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Η πρότασή μου λοιπόν είναι να συνδέσουμε τα χωριά της Δυτικής Φθιώτιδας δημιουργώντας μια διαδρομή απείρου φυσικού κάλλους ώστε να δρομολογηθούν οι συνθήκες για την ανάπτυξη σε ολόκληρη την ορεινή περιοχή της Δυτικής Φθιώτιδας.
Δεν είναι δύσκολο αυτό να γίνει διότι το κομμάτι της διαδρομής που ανήκει στη Φωκίδα είναι έτοιμο και μάλιστα ασφαλτοστρωμένο. Παρεμβάσεις χρειάζονται να γίνουν στις διαδρομές α) Κυριακοχώρι- Αργύρια – Κολοκυθιά και β) Ανατολή – Δάφνη γ) Πύργος μέχρι διασταύρωση Δάφνης – Καστριώτισσας και δ) Νεοχώρι Υπάτης μέχρι τη διασταύρωση Πύργου – Δάφνης.

Σε πρώτη φάση μας ενδιαφέρει η προσπελασιμότητα . Όποιες παρεμβάσεις γίνουν με τεχνικά έργα πρέπει να γίνουν με σεβασμό στο υπέροχο περιβάλλον της περιοχής. Μας ενδιαφέρει να ανοίξει αυτή η διαδρομή και να έχει βατότητα όλο το χρόνο.
Υπάρχουν οι δυνατότητες σήμερα μέσα από το διαδίκτυο και σε μικρό χρονικό διάστημα να αναδειχθεί η περιοχή ως ένας από τους καλύτερους ορεινούς όγκους της χώρας και με αυτή τη διαδρομή επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα και όχι μόνο θα μπορούν να θαυμάσουν την ομορφιά που θαυμάζουν οι ντόπιοι.

Τι άλλο μπορεί να αναδειχθεί με τη διαδρομή αυτή εκτός από το ορεινό φυσικό κάλλος; 1. Τα ιστορικά στοιχεία των χωριών αυτών από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. 2.Τα παραδοσιακά προϊόντα που παράγουν τα χωριά αυτά. 3.Ο Εθνικός Δρυμός της Οίτης .
Υπάρχουν αρκετά καταλύματα στην περιοχή και ίσως δημιουργηθούν και άλλα με αποτέλεσμα να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη. ( νέες θέσεις εργασίας- επιστροφή νέων ανθρώπων στα χωριά κ.λ.π )

Την διαδρομή αυτή θα μπορεί κάποιος να την ακολουθήσει από την Γραβιά ή το 51 χ.λ.μ της εθνικής οδού Λαμίας – Άμφισσας και να καταλήξει στο Καρπενήσι. Από το έργο λοιπόν αυτό θα ωφεληθούν τρεις νομοί. Για τον λόγο αυτό το έργο το υποστηρίζουν και το στηρίζουν Περιφερειακοί Σύμβουλοι από την Ευρυτανία και τη Φωκίδα.

Ήδη το σημαντικότερο τμήμα της διαδρομής που δίνει διέξοδο στην πλευρά της Ευρυτανίας ,έχει εγκριθεί ομόφωνα από το Περιφερειακό Συμβούλιο στις 25/04/2013 και βρίσκεται στο στάδιο της προγραμματικής σύμβασης για την εκτέλεση του έργου : « Κατασκευή δρόμου Παλαιοχώρι-είσοδος Σήραγγας Τυμφρηστού ( Παύλου Μπακογιάννη ) ». Το έργο αυτό θα ενώσει 4 νομούς ( Ευρυτανία – Αιτωλοακαρνανία- Φθιώτιδα και Φωκίδα ) και 2 Περιφέρειες και θα έχει κόμβο το Γαρδίκι.

Γιάννης Κατσίκας Περιφερειακός Σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
 
Περιηγηθείτε στον χάρτη πατώντας πάνω στις διαδρομές και στα σημεία ενδιαφέροντος. Το κίτρινο χρώμα αντιστοιχεί σε χωματόδρομο

Login